#algarve La marginea Lumii Vechi: #lagos #albufeira #portugal




#LAGOS vs #ALBUFEIRA - contrastele se atrag? (I)

Orbitor - prima impresie, primul moment și primul cuvânt pe care îl asociez cu minunea de oraș ce este Lagos.

Am coborât grăbită din tren: razele soarelui atotputernic îmi îmbăiau simțurile avide de căldură solară… era un balsam divin, un panaceu anticipat pentru oboseala pe care aveam să o resimt 6 ore mai târziu.

Primul pas înspre oraș: strălucitorul port sportiv înțesat de ambarcațiuni și turiști dezorientați.
Într-o clipită am parcurs distanța ce mă separa de centrul vechi - mă aflam în sfârșit la capătul sud-vestic al Europei continentale… am căutat depărtările cu aceeași bucurie indescriptibilă cu care privisem același ocean din Boston ori New York...




Între țărmul atlantic, cerul de un albastru electric și străzile sclipitoare (din toate punctele de vedere), am ales explorarea celor din urmă - paradisul urban.
Încântător oraș!
Catedrala și culorile tipice portugheze, zidurile semețe ale urbei medievale (la fel de bine conservate ca și cele din Faro), palmierii, fortul ce veghea țărmul… cuvintele sau fotografiile ar putea reda doar parțial panorama...




Însă partea cea mai neașteptată a peisajului atlantic a fost o alta: plaja paradisiacă.

Aş fi rămas o veșnicie pe înălțimile din Lagos, cu gândul la străzile prietenoase… și cu privirea la plaja ruptă din rai: stâncile înfruntând oceanul, vegetația luxuriantă caracteristică țărmurilor braziliene. Nu-mi puteam da crezare ochilor…




Așadar, am zăbovit pe acele stânci - de la masa unei terase de restaurant m-am hotărât să mă afund în contemplarea oceanului… în ochi și în suflet mi-a rămas întipărită acea imagine desăvârșită, veșnică…

Splendorile și liniștea din Lagos nu păreau tulburate nici măcar de turiștii de început de sezon… Orașul se păstra intact. Rămânea imun la orice influență exterioară...




Nu mă puteam încă despărți de Atlantic, însă eram conștientă de faptul că Lagos fi fost dificil de egalat. Dar mi-am asumat riscul și m-am lăsat purtată de curiozitate înapoi spre est, spre ALBUFEIRA.


Comments

Popular posts from this blog

Die #Welt und das #Virus : die #coronazeiten in #europa

Traveling to #cyprus & #larnaca

#cipru #nicosia #lefkosia & #lefkoșa